Tuesday, September 26, 2017

KETAHUI JENIS2 JERAWAT ANDA


RUPENYE BUKAN KULIT JE ADA JENIS2NYE.."Miss J" pun ada jenisnya jugak😂😂Hadoila..Jom kita tgk jenis2 MISS J ni👇🏻

1. *Whiteheads*
Whiteheads atau komedo tertutup terbentuk dari pori-pori tersumbat yang tidak meradang. Whiteheads terletak di bawah permukaan kulit, tersumbat oleh lemak atau kotoran. Kerana berada di bawah kulit, whiteheads membentuk benjolan kecil di kulit dan lebih sulit dihilangkan dibandingkan jenis jerawat blackheads.ianya bewarna putih nasi.

2. *Blackheads*
Blackheads pada dasarnya sama dengan whiteheads, jerawat yang timbul akibat penyumbatan pada pori-pori dan tidak meradang. Perbezaan blackheads dengan whiteheads adalah jerawat blackheads terbuka, dapat dilihat dan terkena udara terbuka menyebabkan blackheads berwarna hitam.

3. *Pustule*
Pustula adalah salah satu jenis jerawat klasik, bentuknya seperti kubah, keras, meradang, dan penuh nanah. Bhgn tengahnya berwarna putih atau kuning sehingga mirip gunung berapi yang siap meletus. 😂Pada umumnya pustule disebabkan oleh hormon yang bila didiamkan saja maka ada kemungkinan terjadi infeksi dan akhirnya meninggalkan bekas parut yang jelek di wajah.

4. *Papules*
Papules adalah jerawat yang meradang.Jerawat Papula berbentuk benjolan kecil berwarna merah dan terasa lembut jika disentuh. Ukurannya sangat kecil dan biasanya berisi nanah. Jangan memicitnya dgn menggunakan jari sebab dapat menyebabkan timbulnya parut dan bekas hitam di wajah.

5. *Nodule*
Nodule atau bintik adalah salah satu jenis jerawat yang paling parah. Bentuknya besar (lebih besar dari papula dan pustula) dan terasa menyakitkan. Ambil waktu yang cukup lama agar jerawat nodul ini hilang dan umumnya meninggalkan parut pada wajah.
.
Jadinya syg2 semua, jagalah kebersihan, pemakanan, hormon dan juga pemilihan produk perlulah bersesuaian dgn kt..Jgn sampai nak hasil cepat de keputusan dan pilihan yg kt sendiri buat, memakan diri..
.
CHARMS..SOLEK & RAWAT..
.
Nak order Charms?

JOM WHATSAPP UTK KONSULTASI!
 www.wasap.my/60169032620
 www.wasap.my/60169032620

NAK MENANG RM10,000 DGN MUDAH? KLIKwww.charms.my
.
SQUAD CHARMS DI ALU-ALUKAN DI SELURUH MALAYSIA DGN KEUNTUNGAN SEHINGGA 40%😱

Klik
 www.wasap.my/60169032620/squadcharms
 www.wasap.my/60169032620/squadcharms

#solekdanrawat
#charmsmalaysia
#teamnurjelita
#mektomey



No comments:

Post a Comment

Hai, Cikli disini sudi utk bantu anda...
Untuk pertanyaan lanjut boleh terus klik ke sini www.wasap.my/60169032620
Thank you.

ULANGAN MUDAHNYA BUAT DUIT DENGAN CHARMS

🌸 🌸 🌸 BUAT DUIT DENGAN CHARMS DEMI KEHIDUPAN YG LEBIH BAIK 🌸 🌸 🌸 . 😇 Alhamdulillah, bersyukur sgt2 bile ade wanita2 di luar sane y...